rodzaj publikacji: simple-backdoor.php, powstały w ramach badania Badanie realizacji nowej podstawy programowej z historii w gimnazjum | obszar: 1. Podstawy programowe i rozwój dydaktyk przedmiotowych
autorzy: Zespół IBE Dr hab. prof. UW Jolanta Choińska-Mika, Jakub Lorenc, Krzysztof Mrozowski, Aleksandra Oniszczuk, Jacek Staniszewski, Klaudia Starczynowska, Zespół SMG KRC (firma badawcza): Zofia Lisiecka, Małgorzata Lipska, Olga Mazurowska, Grażyna Kulik, Monika Wleciał,
jednostka: Zespół Dydaktyk Szczegółowych - Pracownia Historii (ZDS/PH)
Raport prezentuje wyniki badania jakościowego przeprowadzonego w ramach projektu „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”. Przedmiotem badania była edukacja historyczna w szkołach gimnazjalnych, celem zaś określenie węzłowych problemów, związanych z wdrażaniem podstawy programowej z historii, identyfikacja mocnych i słabych stron procesu realizacji podstawy programowej po dwóch latach od jej wprowadzenia. Badanie ma charakter jakościowy, stąd nie można uogólniać wyników na całą populację, a wyniki w nim uzyskane dają wstępną diagnozę, pozwalają na zidentyfikowanie problemów, których skala i częstotliwość występowania może być weryfikowana w dalszych badaniach.