1 |
Ocena poprawności językowej prac egzaminacyjnych uczniów III klasy gimnazjum: wewnętrznojęzykowe przyczyny trudności w ocenie, wyniki zastosowania skali egzaminacyjnej, zalecenia dla systemu egzaminacyjnego |
Edukacja 2012/2, ss. 93-117 |
opublikowane: tutaj |
Joanna Dobkowska, Agata Hącia |
PDF |
2 |
Lekcja języka angielskiego z perspektywy uczniów klas trzecich gimnazjów |
Edukacja 2012/3, ss. 87-104 |
opublikowane: tutaj |
Agata Gajewska-Dyszkiewicz, Katarzyna Kutyłowska, Filip Kulon, Katarzyna Paczuska, Ludmiła Rycielska, Magdalena Szpotowicz |
PDF |
3 |
Ocenianie rozprawki egzaminacyjnej, czyli od klucza do skali |
Edukacja 2012/3, ss. 63-74 |
opublikowane: tutaj |
Adam Brożek, Joanna Dobkowska |
PDF |
4 |
Przykład powinien być tylko przykładem, czyli jakie zadania naprawdę sprawdzają umiejętności |
Edukacja 2012/3, ss. 31-45 |
opublikowane: tutaj |
Wojciech Grajkowski, Barbara Ostrowska |
PDF |
5 |
Jak sprawdzane jest myślenie chronologiczne? |
Edukacja 2012/3, ss. 46-62 |
opublikowane: tutaj |
Jakub Lorenc, Krzysztof Mrozowski, Aleksandra Oniszczuk, Jacek Staniszewski, Klaudia Starczynowska |
PDF |
6 |
Dwucyfrowe kodowanie zadań z matematyki |
Edukacja 2012/3, ss. 75-86 |
opublikowane: tutaj |
Agnieszka Sułowska, Marcin Karpiński |
PDF |
7 |
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2002–2010 na wspólnej skali |
Edukacja 2012/3, ss. 9-30 |
opublikowane: tutaj |
Henryk Szaleniec, Magdalena Grudniewska, Bartosz Kondratek, Filip Kulon, Artur Pokropek |
PDF |
8 |
Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego |
Edukacja 2012/4, ss. 5-21 |
opublikowane: tutaj |
Anna Izabela Brzezińska, Magdalena Czub, Natalia Ożadowicz |
PDF |
9 |
Zrównywanie wyników testowania. Definicje i przykłady zastosowania |
Edukacja 2012/4, ss. 52-71 |
opublikowane: tutaj |
Artur Pokropek, Bartosz Kondratek, |
PDF |
10 |
Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Wykształcenia ISCED: wzorzec z Sevrès czy wymysł Szatana? |
Edukacja 2012/4, ss. 100-119 |
opublikowane: tutaj |
Zbigniew Sawiński |
PDF |
11 |
Chemia bez eksperymentów? |
2013/4, ss. 45-51 |
opublikowane: tutaj |
Irmina Buczek, Małgorzata Musialik, Marcin Chrzanowski |
PDF |
12 |
Jak mierzyć nierówności w dostępie do wykształcenia? |
Analizy IBE 2011/1 |
opublikowane: tutaj |
dr hab. Zbigniew Sawiński |
PDF |
13 |
Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego) |
Analizy IBE 2011/2 |
opublikowane: tutaj |
Rafał Piwowarski |
PDF |
14 |
Aspiracje edukacyjne rodziców dzieci z klas III szkoły podstawowej (raport z badań pilotażowych) |
Analizy IBE 2012/4 |
opublikowane: tutaj |
Waldemar Kozłowski, Ewa Matczak |
PDF |
15 |
Gminy wobec wyzwań oświatowych - przykłady strategicznych działań samorządów w zakresie edukacji |
Analizy IBE 2012/5 |
opublikowane: tutaj |
Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Ireneusz Bochno i inni |
PDF |
16 |
Zastosowanie metody drzew klasyfikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców |
Analizy IBE 2013/1 |
opublikowane: tutaj |
Ewa Matczak, Waldemar Kozłowski |
PDF |
17 |
Agresja i przemoc szkolna - raport o stanie badań |
Analizy IBE 2014/1 |
opublikowane: tutaj |
Agata Komendant-Brodowska |
PDF |
18 |
Opis metodologii badawczej. Tworzenie kapitału ludzkiego z perspektywy gospodarstw domowych |
Analizy IBE 2014/3 |
opublikowane: tutaj |
Irena E. Kotowska, Iga Magda, Anna Ruzik-Sierdzińska |
PDF |
19 |
Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców |
Analizy IBE 2014/4 |
opublikowane: tutaj |
Ewa Matczak, Waldemar Kozłowski |
PDF |
20 |
Opis metodologii badawczej współzależności pomiędzy wykluczeniem społecznym a edukacją |
Analizy IBE 2015/1 |
opublikowane: tutaj |
Tomasz Panek, Jan Zwierzchowski |
PDF |
21 |
Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych |
Analizy IBE 2015/2 |
opublikowane: tutaj |
Tomasz Kuszewski, Tomasz Szapiro, Przemysław Szufel |
PDF |
22 |
Analiza wpływu programu "Cyfrowa szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty |
Analizy IBE 2015/3 |
opublikowane: tutaj |
Paweł Penszko, Piotr Zielonka |
PDF |
23 |
Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna |
Analizy IBE 2015/4 |
opublikowane: tutaj |
Agata Komendant-Brodowska, Anna Baczko-Dombi |
PDF |
24 |
Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+ |
Analizy IBE 2015/5 |
opublikowane: tutaj |
Anna Ruzik-Sierdzińska Jolanta Perek-Białas |
PDF |
25 |
Raport metodologiczny – badanie „Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy” |
Analizy IBE 2015/6 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
26 |
Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego |
Analizy IBE 2015/7 |
opublikowane: tutaj |
Agnieszka Nowakowska, Jadwiga Przewłocka |
PDF |
27 |
Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole. Raport o stanie badań |
Analizy IBE 2015/8 |
opublikowane: tutaj |
Jadwiga Przewłocka |
PDF |
28 |
Elementy edukacji środowiskowej w podręcznikach do nauczania chemii dla III etapu edukacyjnego |
Analizy IBE 2015/9 |
|
dr Małgorzata Musialik, dr Bożena Karawajczyk, dr Marcin M. Chrzanowski, Irmina Buczek |
PDF |
29 |
Reformy edukacji wyższej w Republice Czeskiej w obszarze finansowania szkół wyższych |
Analizy IBE 2015/10 |
opublikowane: tutaj |
prof. zw. dr hab. Marek Kwiek |
PDF |
30 |
Reformy edukacji wyższej w Finlandii w obszarze finansowania szkół wyższych |
Analizy IBE 2015/11 |
opublikowane: tutaj |
dr hab. Kazimierz Musiał, prof. UG |
PDF |
31 |
Reformy edukacji wyższej we Francji w obszarze finansowania szkół wyższych |
Analizy IBE 2015/12 |
opublikowane: tutaj |
dr Paweł Modrzyński, prof. zw. Marek Kwiek |
PDF |
32 |
Koszty edukacji od przedszkola do gimnazjum |
2013 |
opublikowane: tutaj |
Małgorzata Kłobuszewska Agnieszka Kopańska Joanna Napierała Magdalena Rokicka Urszula Sztanderska |
PDF |
33 |
Czy szkoła ma znaczenie? Analiza zróżnicowania efektywności nauczania na pierwszym etapie edukacyjnym. Tom 1. |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Roman Dolata (red.), dr Dorota Campfield, dr hab. Roman Dolata, Anna Hawrot, Kamila Hernik, Ewelina Jarnutowska, Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr Radosław Kaczan, Karolina Malinowska, Michał Modzelewski, Michał Maluchnik, Jolanta Pisarek, Ludmiła Rycielska, dr Piotr Rycielski, Kamil Sijko, dr Magdalena Szpotowicz |
PDF |
34 |
Czy szkoła ma znaczenie? Analiza zróżnicowania efektywności nauczania na pierwszym etapie edukacyjnym. Tom 2 |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Roman Dolata (red.), dr Dorota Campfield, dr hab. Roman Dolata, Anna Hawrot, Kamila Hernik, Ewelina Jarnutowska, Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr Radosław Kaczan, Karolina Malinowska, Michał Modzelewski, Michał Maluchnik, Jolanta Pisarek, Ludmiła Rycielska, dr Piotr Rycielski, Kamil Sijko, dr Magdalena Szpotowicz |
PDF |
35 |
Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej |
2014 |
|
Urszula Sztanderska, Elżbieta Drogosz-Zabłocka |
PDF |
36 |
Porównywalne wyniki egzaminacyjne |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Henryk Szaleniec, Bartosz Kondratek, Filip Kulon, Artur Pokropek, Paulina Skórska, Karolina Świst, Tymoteusz Wołodźko, Mateusz Żółtak |
PDF |
37 |
Modele cech ukrytych w badaniach edukacyjnych |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Artur Pokropek (red.), Dorota M. Jankowska, Magdalena Grudniewska, Paweł Grygiel, Anna Hawrot, Grzegorz Humenny, Aleksandra Jasińska-Maciążek, Maciej Karwowski, Bartosz Kondratek, Filip Kulon, Michał Modzelewski, Artur Pokropek, Paulina Skórska, Adam Sobolewski, Jacek Stanaszek, Henryk Szaleniec, Karolina Świst, Piotr Świtaj, Tymoteusz Wołodźko, Mateusz Żółtak, Tomasz Żółtak |
PDF |
38 |
Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI |
2015 |
|
Roman Dolata, Paweł Grygiel, Dorota M. Jankowska, Ewelina Jarnutowska, Aleksandra Jasińska-Maciążek, Maciej Karwowski, Michał Modzelewski, Jolanta Pisarek |
PDF |
39 |
Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK): SŁOWA I GESTY SŁOWA I ZDANIA. Podręcznik |
2015 |
|
Magdalena Smoczyńska, Grzegorz Krajewski, Magdalena Łuniewska, Ewa Haman, Krzysztof Bulkowski, Magdalena Kochańska |
PDF |
40 |
Bateria testów czytania IBE |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Maria Bogdanowicz, Katarzyna Wiejak. |
PDF |
41 |
Bateria testów fonologicznych IBE |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak, Katarzyna Maria Bogdanowicz. |
PDF |
42 |
Bateria testów pisania IBE |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Elżbieta Awramiuk, Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak, Katarzyna Maria Bogdanowicz. |
PDF |
43 |
„Spotkanie światów” rodziny i szkoły wg Basila Bernsteina |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Sześciolatek 2014/1 |
|
dr Joanna Matejczuk i Joanna Jędryka |
PDF |
44 |
Dzieci 6-letnie w szkole. Dla kogo szansa, dla kogo zagrożenie? |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Sześciolatek 2014/2 |
|
dr Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik, Małgorzata Rękosiewicz |
PDF |
45 |
Dojrzałość szkolna 6-latka, czyli o tym, kto przychodzi do pierwszej klasy |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Sześciolatek 2014/3 |
|
Aleksandra Ratajczyk |
PDF |
46 |
Gotowość szkolna jako efekt interakcji |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 2014/4 |
|
dr Magdalena Czub, Mateusz Wiliński |
PDF |
47 |
Interakcyjna diagnoza gotowości szkolnej dziecka: kategorie zbierania, porządkowania i analizy informacji |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 2014/5 |
|
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska |
PDF |
48 |
Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych |
0 |
opublikowane: tutaj |
Elżbieta Barbara Ostrowska, Krzysztof Spalik, Wojciech Grajkowski, Irmina Buczek, Marcin Chrzanowski, Małgorzata Musialik, Joanna Borgensztajn, Krzysztof Horodecki, Maciej Wiśniewski, Jagna Hałaczek, Tomasz Nowacki, Tomasz Opach, Maria Figa, Maciej Trzebiński |
PDF |
49 |
Prognozowanie kapitału ludzkiego w Polsce |
2011 |
opublikowane: tutaj |
Krzysztof Piech |
PDF |
50 |
Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku
od 1,5 do 5,5 lat - opracowanie |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Magdalena Czub Konrad Piotrowski |
PDF |
51 |
Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Grażyna Krasowicz-Kupis Katarzyna Wiejak Katarzyna Gruszczyńska |
PDF |
52 |
EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki uwzględniający zjawiska związane z kapitałem ludzkim. Podręcznik użytkownika |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Michał Ramsza, Paweł Kowal, Maciej Lis |
PDF |
53 |
Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Magdalena Czub Joanna Matejczuk |
PDF |
54 |
Jak rozwijać umiejętności historyczne w gimnazjum? |
2015 |
|
Klaudia Jasik, Jakub Lorenc, Krzysztof Mrozowski, Jacek Staniszewski |
PDF |
55 |
Język i komunikacja. Skala obserwacyjna dla nauczycieli. Podręcznik |
2015 |
|
Magdalena Kochańska, Magdalena Łuniewska |
PDF |
56 |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela - Wczesne dzieciństwo (0-2/3 lata) |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela 2015 |
opublikowane: tutaj |
|
ZIP |
57 |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela - Wiek przedszkolny (2/3-5/6 lat) |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela 2015 |
opublikowane: tutaj |
|
ZIP |
58 |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela - Wczesny wiek szkolny (5/6-8/9 lat) |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela 2015 |
opublikowane: tutaj |
|
ZIP |
59 |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela - Środkowy wiek szkolny (8/9-11/12 lat) |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela 2015 |
opublikowane: tutaj |
|
ZIP |
60 |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela - Wczesna faza dorastania (11/12-14/15 lat) |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela 2015 |
opublikowane: tutaj |
|
ZIP |
61 |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela - Późna faza dorastania (14/15-19/20 lat) |
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela 2015 |
opublikowane: tutaj |
|
ZIP |
62 |
Non-Formal Science Education Supports Polish Schools |
0 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
63 |
Time And Working Conditions of Teachers - brochure |
0 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
64 |
Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce |
0 |
opublikowane: tutaj |
Urszula Poziomek, Elżbieta Barbara Ostrowska |
PDF |
65 |
Edukacja przyrodnicza w Polsce – doskonalimy to, co dobre. |
0 |
opublikowane: tutaj |
Urszula Poziomek, Elżbieta Barbara Ostrowska |
PDF |
66 |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli |
2011 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
67 |
Dobre praktyki wykorzystania funduszy unijnych w obszarze oświaty |
2012 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
68 |
Adult skills in Poland – results of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) |
2013 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
69 |
Dziecko przedszkolne |
2013 |
opublikowane: tutaj |
Anna I. Brzezińska, Magdalena Czub, Radosław Kaczan |
PDF |
70 |
Małe dziecko (2.–3. rok życia) Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? |
2013 |
opublikowane: tutaj |
Anna I. Brzezińska Magdalena Czub Konrad Piotrowski |
PDF |
71 |
Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? - broszura |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Katarzyna M. BogdanowiczGrażyna Krasowicz-KupisDorota KwiatkowskaKatarzyna WiejakAlicja Weremiuk |
PDF |
72 |
Co wiemy o sześciolatkach w szkole na podstawie badań? |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Radosław Kaczan, Piotr Rycielski |
PDF |
73 |
Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych ICILS 2013 |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Krzysztof Biedrzycki, Justyna Jasiewicz, Radosław Kaczan, Tomasz Piechociński, Ludmiła Rycielska 1 dr Piotr Rycielski 1 Kamil Sijko 1 prof. Maciej M. Sysło 4 |
PDF |
74 |
Mowa dziecka i jak rodzice mogą wspierać jej rozwój? |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Ewa Haman, Magdalena Kochańska, Magdalena Łuniewska, Magdalena Smoczyńska |
PDF |
75 |
SLI – specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli - broszura |
2014 |
opublikowane: tutaj |
Ewa Czaplewska, Magdalena Kochańska, Agnieszka Maryniak, Ewa Haman, Magdalena Smoczyńska |
PDF |
76 |
Matematyka od nowa |
2015 |
opublikowane: tutaj |
|
PDF |
77 |
Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną |
2015 |
opublikowane: tutaj |
Kamila Hernik Karolina Malinowska |
PDF |
78 |
The school of independent thinking |
2015 |
|
Kinga Białek, Krzysztof Biedrzycki, Adam Brożek, Monika Czajkowska,Joanna Dobkowska, Wioleta Dobosz, Magdalena Grudniewska, Alina Stanaszek, Iwona Wróbel, Małgorzata Zambrowska |
PDF |
79 |
Znaczenie edukacji przedszkolnej |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/1 |
opublikowane: tutaj |
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, dr Magdalena Czub, dr Radosław Kaczan, dr Piotr Rycielski |
PDF |
80 |
Sześciolatek w szkole. Co może zrobić szkoła? |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/2 |
opublikowane: tutaj |
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska |
PDF |
81 |
Sześciolatek w szkole. Co mogą zrobić rodzice? |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/3 |
opublikowane: tutaj |
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska |
PDF |
82 |
Sześciolatek w szkole. Co może zrobić nauczyciel? |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/4 |
opublikowane: tutaj |
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska |
PDF |
83 |
Sześciolatek w szkole. Co możemy zrobić wszyscy razem? |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/5 |
opublikowane: tutaj |
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska |
PDF |
84 |
Znajomość języków obcych wśród 15-latków |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/6 |
opublikowane: tutaj |
A. Gajewska-Dyszkiewicz, M. Grudniewska, F. Kulon, K. Kutyłowska, K. Paczuska, L. Rycielska, dr M. Szpotowicz |
PDF |
85 |
Sześciolatek w szkole. Jak uczą się dzieci? |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/7 |
opublikowane: tutaj |
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, dr Joanna Matejczuk |
PDF |
86 |
Sześciolatek w szkole. Jak rozwija się jego mózg |
Biblioteka Entuzjastów Edukacji 2013/8 |
|
prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, dr Magdalena Czub, dr Tomasz Czub |
PDF |
87 |
Diagnoza gotowości szkolnej w ujęciu interakcyjnym |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 2014/7 |
|
dr Magdalena Czub, Mateusz Wiliński |
PDF |
88 |
Opiniowanie w sprawie gotowości szkolnej dzieci |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 2014/8 |
|
Mateusz Wiliński, Piotr Wiliński |
PDF |
89 |
Przygotowanie szkół na przyjęcie uczniów klas I: współpraca poradni psych.-ped. i szkół podstawowych |
Poradnik wiedzy o dziecku i nastolatku. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 2014/9 |
|
Piotr Wiliński, prof. dr hab. Anna I. Brzezińska |
PDF |