Zwolniło się 1 miejsce na szkolenie ze stosowania testu TRJ w dn. 2.04, zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: szkolenia@ibe.edu.pl.
Czytaj więcej
Szanowni Państwo, w sprawie szkoleń Pracowni testów prosimy o kontakt drogą mailową: szkolenia@ibe.edu.pl.
Jest to najszybsza i skuteczna forma komunikacji z nami. Z powodu pandemii i remontu budynku pracujemy głównie zdalnie.
Z pozdrowieniami
Zespół PT IBE
Czytaj więcej
Szanowni Państwo, mamy awarię systemu, która pozwala w niektórych przeglądarkach zapisać sie na szkolenie TRJ w dn. 19.06 (z linku wysłanego mailem). Ale od 10.05 od godz. 16.00 nie ma już miejsc na to szkolenie. Za utrudnienia przepraszamy. Naprawimy awarię najszybciej jak to będzie możliwe.
Czytaj więcej
zobacz wszystkie
Diagnoza i terapia funkcji fonologicznych
Tytuł | Diagnoza i terapia funkcji fonologicznych |
Liczba godzin | 14 |
Prowadzenie | prof. zw. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis, dr Katarzyna Wiejak
|
Cena | 900 |
Program szkolenia | Szkolenie jest przeznaczone dla logopedów, psychologów i pedagogów.
1. Funkcje fonologiczne – wprowadzenie teoretyczne
- Pojęcie funkcji fonologicznych.
- Rozwój systemu fonologicznego w wieku 5-8 lat.
2. Diagnoza funkcji fonologicznych – przegląd narzędzi diagnostycznych.
- Struktura funkcji fonologicznych i możliwości ich pomiaru
- Metody diagnozy funkcji fonologicznych stosowane w Polsce
3. Bateria Testów Fonologicznych BTF IBE – szczegółowa charakterystyka
- założenia teoretyczne
- budowa testów
- główne zastosowania
- własności psychometryczne narzędzia – rzetelność, trafność
- Procedura badania poszczególnymi testami - demonstracja i ćwiczenia praktyczne
4. Obliczanie i interpretacja wyników BTF IBE:
- Reguły obliczania wyników: wyniki w poszczególnych testach, wyniki ogólne
- Ćwiczenia praktyczne w obliczaniu wyników.
5. Cele usprawniania funkcji fonologicznych:
- Znaczenie rozwoju funkcji fonologicznych dla rozwoju dziecka
- Znaczenie treningu funkcji fonologicznych w grupie dzieci ryzyka dysleksji
6. Podstawy programu terapii funkcji fonologicznych i zasady prowadzenia ćwiczeń:
- Zasady realizacji programu terapeutycznego.
- Charakterystyka poszczególnych modułów programu i szczegółowe zasady ich prowadzenia.
- Dopasowanie wersji programu do struktury wyników w Baterii Testów Fonologicznych IBE.
7. Realizacja programu
- Przykładowe planowanie realizacji zadań i monitorowania przebiegu programu
|
------------------------------------------------------
Pracownia Testów. Instytut Badań Edukacyjnych | ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa | tel.: 22 241 71 00 | e-mail do Pracowni Testów: szkolenia@ibe.edu.pl