Prowadzący
dr Katarzyna Wiejak
Psycholog, adiunkt w Zakładzie Metodologii i Diagnozy Psychologicznej w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie oraz Zakładzie Psychologii Edukacji w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie diagnozy psychologicznej, głównie funkcjonowania poznawczego oraz kompetencji językowej metaforycznej. Najważniejsze publikacje to Poznawcze aspekty interpretacji przysłów (2011), Skala Inteligencji D. Wechslera dla dzieci WISC-R w praktyce psychologicznej (2006 - z Grażyną Krasowicz-Kupis) oraz Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (2014 - z Grażyną Krasowicz-Kupis i Katarzyną Gruszczyńską). Członek zespołu działającego przy Sekcji Diagnozy Psychologicznej PTP, opracowującego “Standardy diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży”. Współautorka Baterii Testów Fonologicznych IBE, Baterii Testów Czytania IBE oraz Baterii Testów Pisania IBE a także Skali Prognoz Edukacyjnych IBE.
dr Dominika Walczak
Doktor socjologii, absolwentka międzywydziałowych interdyscyplinarnych studiów doktoranckich prowadzonych w Instytucie Studiów Społecznych im. prof. R.B. Zajonca na Uniwersytecie Warszawskim, adiunkt na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, lider Zespołu Badań Nauczycieli w Instytucie Badań Edukacyjnych, wieloletni wykładowca akademicki, autorka i współautorka licznych badań naukowych i publikacji z zakresu socjologii edukacji, zwłaszcza dotyczących warunków pracy nauczycieli, prelegentka na licznych seminariach i konferencjach naukowych poświęconych edukacji.
prof. zw. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
Psycholog i logopeda. Od lat zajmuje się rozwojem umiejętności czytania i jej zaburzeniami, zwłaszcza dysleksją rozwojową, w powiązaniu z rozwojem i zaburzeniami języka a także diagnozą psychologiczną, zwłaszcza funkcji poznawczych. Autorka i współautorka wielu narzędzi diagnostycznych, m.in. Zetotestu, Testów czytania dla 6-latków, Baterii Dysleksja 3 i Dysleksja 5 Pracowni Testów Psychologicznych PTP i wielu innych. Najważniejsze książki to Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu dzieci 6-9 letnich (1999), Rozwój świadomości językowej dziecka –teoria i praktyka (2004), Skala Inteligencji D. Wechslera WISC-R w praktyce psychologicznej (2006 - z Katarzyną Wiejak), Psychologia dysleksji (2008), SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego (2012) a także Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka (2014 - z Katarzyna Wiejak i Katarzyną Gruszczyńską). Członek zespołu działającego przy Sekcji Diagnozy Psychologicznej PTP, opracowującego “Standardy diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży”. Kieruje Zakładem Psychologii Edukacji w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz Zakładem Metodologii i Diagnozy Psychologicznej Instytutu Psychologii UMCS. Autorka (wraz z zespołem) Baterii Testów Fonologicznych IBE, Baterii Testów Czytania IBE oraz Baterii Testów Pisania IBE a także Skali Prognoz Edukacyjnych IBE.
dr Magdalena Kochańska
Psycholog, pedagog i językoznawca. Pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych, wykładowca akademicki i współpracownik ośrodków szkoleniowych dla nauczycieli, specjalistów szkolnych i poradnianych. Ekspert w obszarze rozwoju językowego dzieci i zaburzeń w tym zakresie. Autorka narzędzi diagnostycznych dla psychologów, pedagogów i logopedów (w tym współautorstwo Testu Rozwoju Językowego TRJ), poradników dla rodziców i nauczycieli, a także certyfikowany trener metody responsywnej komunikacji wspierającej rozwój językowy dziecka: Learning Language and Loving It Hanen Centre.
------------------------------------------------------