WOLNE MIEJSCE NA SZKOLENIE TRJ 2.04.2022 r.

Zwolniło się 1 miejsce na szkolenie ze stosowania testu TRJ w dn. 2.04, zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: szkolenia@ibe.edu.pl.

Czytaj więcej

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLEŃ

Szanowni Państwo, w sprawie szkoleń Pracowni testów prosimy o kontakt drogą mailową: szkolenia@ibe.edu.pl. 

Jest to najszybsza i skuteczna forma komunikacji z nami. Z powodu pandemii i remontu budynku pracujemy głównie zdalnie.

Z pozdrowieniami

Zespół PT IBE

Czytaj więcej

BRAK MIEJSC na szkolenie TRJ w dn. 19.06.2021 r.

Szanowni Państwo, mamy awarię systemu, która pozwala w niektórych przeglądarkach zapisać sie na szkolenie TRJ w dn. 19.06 (z linku wysłanego mailem). Ale od 10.05 od godz. 16.00 nie ma już miejsc na to szkolenie. Za utrudnienia przepraszamy. Naprawimy awarię najszybciej jak to będzie możliwe.

Czytaj więcej

Zapisy na dwudniowe szkolenie ze stosowania Testu Rozwoju Językowego i Baterii Testów Fonologicznych BTF IBE, planowane w dn. 21-22 listopada 2019 r. w LEGNICY

Zapraszamy na dwudniowe szkolenie ze stosowania Testu Rozwoju Językowego i Baterii Testów Fonologicznych BTF IBE, które planowane jest w dn. 21-22 listopada 2019 r. w Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej i Doskonalenia Nauczycieli w LEGNICY (ul. Chrobrego 13).

Zapisy i informacje:

http://ibe.edu.pl/pracowniatestow/index.php?d=szkolenia&id=83

Czytaj więcej

zobacz wszystkie



Narzędzia

Inwentarz Rozwoju Mowy i Komunikacji: SŁOWA I ZDANIA (IRMIK SIZ)

Autor: Magdalena Smoczyńska

Autorzy podręcznika: Magdalena Smoczyńska, Grzegorz Krajewski, Magdalena Łuniewska, Ewa Haman, Krzysztof Bulkowski, Magdalena Kochańska

Grupa wiekowa: dzieci w wieku od 18 do 36 miesięcy

Procedura:

  • badanie kwestionariuszowe,
  • kwestionariusz wypełniany przez rodziców (głównego opiekuna) dziecka, ew. z pomocą diagnosty
  • w zależności od poziomu rozwoju dziecka wypełnienie kwestionariusza może zająć od kilku do kilkudziesięciu minut

Użytkownicy testu: psychologowie i pedagodzy z poradni specjalistycznych, logopedzi

Opis:

  • Kwestionariusz składa się z:
    • listy 670 słów pogrupowanych w 25 kategorii znaczeniowych i gramatycznych; przy każdym słowie osoba wypełniająca zaznacza, czy dziecko spontanicznie używa go w mowie
    • trzech pytań typu tak/nie o naśladowanie i powtarzanie zasłyszanych słów i wypowiedzi;
    • pytania o to, czy dziecko łączy już ze sobą poszczególne wyrazy
    • miejsca na wpisanie przykładowych wielowyrazowych wypowiedzi dziecka oraz trzech najdłuższych takich wypowiedzi
  • wyniki poszczególnych części prezentują wysoki poziom rzetelności i trafności
  • normy ogólnopolskie dla różnych grup wiekowych (w przedziałach miesięcznych)

Zastosowanie:

  • wczesna diagnoza rozwoju mowy
  • ocena ryzyka zaburzeń językowych (w szczególności Specyficznego Zaburzenia Językowego)

Materiały:

  • kwestionariusz w postaci 12-stronicowego zeszytu
  • dla osoby badającej: krótki podręcznik z instrukcją i normami

Wymagania sprzętowe: brak

Udostępnienie: Inwentarz Rozwoju Mowy i Komunikacji — Słowa i Zdania, wraz z wersją dla młodszych dzieci (IRMiK — Słowa i Gesty) oraz z podręcznikiem, został rozesłany do poradni psychologiczno-pedagogicznych i ośrodków/poradni wczesnej interwencji w całej Polsce w listopadzie 2015.

 

Do pobrania

------------------------------------------------------

Pracownia Testów. Instytut Badań Edukacyjnych | ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa | tel.: 22 241 71 00 | e-mail do Pracowni Testów: szkolenia@ibe.edu.pl