Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny

Patronaty IBE: „Edu Meet – Edukacja bliżej regionu”

Patronaty IBE: „Edu Meet – Edukacja bliżej regionu”

Interaktywne strefy edukacyjne poświęcone sztucznej inteligencji, immersyjnej edukacji, cyberbezpieczeństwu, fake newsom, grywalizacji oraz konferencja dotycząca nowoczesnych rozwiązań dla edukacji, to najkrótsze podsumowanie wydarzenia...

Uszczuplone podstawy programowe. Projekty MEN i konsultacje publiczne

Uszczuplone podstawy programowe. Projekty MEN i konsultacje publiczne

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało projekty rozporządzeń zmieniających podstawę programową kształcenia ogólnego dla 18 przedmiotów w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Opublikowanie projektów ministerialnych poprzedziły...

Polska szkoła choruje nie na testozę, ale na ocenozę - wywiad dr hab Macieja Jakubowskiego

Polska szkoła choruje nie na testozę, ale na ocenozę - wywiad dr hab Macieja Jakubowskiego

Dyrektor IBE dr hab. Maciej Jakubowski, wypowiedział się na temat ostatnich zmian w polskiej szkole. Zachęcamy do zapoznania się z treścią wywiadu udzielonego dla Rzeczpospolitej, opublikowanego 17 kwietnia 2024 r.
XII posiedzenie Rady Naukowej IBE

XII posiedzenie Rady Naukowej IBE

W posiedzeniu, które miało miejsce w siedzibie MEN 17 kwietnia 2024 r., uczestniczyła ministra edukacji Barbara Nowacka.

Dział badania- znak graficzny

maciej jakubowskijest profesorem na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył studia socjologiczne, a następnie uzyskał doktorat w naukach ekonomicznych. Związany był również z Uniwersytetem Pittsburskim w Stanach Zjednoczonych oraz Uniwersytetem Ludwika i Maksymiliana w Monachium. Pracował także naukowo w Robert Schuman Centre for Advanced Studies na EUI we Florencji. W latach 2008–2012 był analitykiem w zespole PISA w OECD w Paryżu.

W latach 2005–2008 pracował w zespole badawczym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w której zajmował się edukacyjną wartością dodaną. W tych latach współpracował także z CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W 2012 roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w którym odpowiadał za strategię i finansowanie. W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej.

Jego pasją są badania edukacyjne, ale także przekazywanie nauczycielom, uczniom i rodzicom wiedzy o metodach nauczania mających mocne oparcie w badaniach. Współpracował jako konsultant z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi takimi jak Bank Światowy, OECD, UNESCO, UNDP czy Komisja Europejska. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz wielu raportów z badań i prac popularyzatorskich.