rodzaj publikacji: raport z badań, powstały w ramach badania Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego | obszar: 1. Podstawy programowe i rozwój dydaktyk przedmiotowych
autorzy: Monika Czajkowska, Marzenna Grochowalska, Margaryta Orzechowska
jednostka: Zespół Dydaktyk Szczegółowych
W niniejszym raporcie zostały przedstawione wyniki badania kompetencji matematycznych i dydaktycznych nauczycieli i ich potrzeb w zakresie rozwoju zawodowegoprzeprowadzonego w latach 2012-2014 przez Pracownię Matematyki Instytutu Badań Edukacyjnych. Celem badania głównego była diagnoza obszarów, w których nauczyciele potrzebują wsparcia. Diagnoza ta sformułowana została na podstawie deklaracji nauczycieli, a także pomiaru kompetencji matematycznych oraz dydaktycznych posiadanych przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki szkół podstawowych i gimnazjów.