rodzaj publikacji: raport z badań, powstały w ramach badania Analiza wyników egzaminu maturalnego | obszar: 1. Podstawy programowe i rozwój dydaktyk przedmiotowych
wydany: 2015 (październik) | opubl. w internecie | zobacz plik: PDF
autorzy: Magdalena Szpotowicz, Marek Muszyński, Agata Gajewska-Dyszkiewicz, Katarzyna Paczuska, Bartosz Kondratek
jednostka: Zespół Dydaktyk Szczegółowych - Pracownia Języków Obcych (ZDS/PJO)
Obowiązkowa matura z angielskiego w 2015 r. poszła uczniom bardzo dobrze. Uczniowie szkół publicznych lepiej ją zdali niż uczniowie ze szkół niepublicznych. Eksperci IBE rekomendują, by uczniowie intensywniej ćwiczyli umiejętność tworzenia wypowiedzi, a także by uczyli się słownictwa i gramatyki w kontekście konkretnych sytuacji.
Średnie osiągnięcia licealistów (absolenci techników maturę według nowej podstawy będą zdawać w 2016 r.) na obowiązkowym egzaminie z angielskiego są bardzo wysokie: średni wynik – 77% punktów, mediana – 98% punktów. Taki dobry wynik egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym utrzymuje się co najmniej od 2010 roku. Dobry wynik świadczy więc o wysokich umiejętnościach polskich abiturientów w stosunku do zakładanego poziomu docelowego egzaminu.